A PHOTO

A Completely Useless Chart On Google+


The chart that you see  is what Google wants you to think is happening with Google+. It wants you to think the service is taking off.

The truth of the matter is that we just don’t know because Google won’t tell us.

A PHOTO

A policeman beats up a reporter yesterday during general strike in Portugal

A PHOTO

The 3 C’s of Information Commerce [according to Brian Solis]

A VIDEO

Future Of Real-Time Information

A QUOTE

Rappresentare una minoranza che già si rappresenta benissimo da sé non è un’opzione. Come non lo è un collage (o un superblog) tra posizioni diverse. Non è tanto questione di giornale di carta e giornale multimediale, come ha affermato Luciana Castellina pochi giorni fa. Un vero quotidiano digitale, mi pare, l’ha fatto soltanto Murdoch sull’iPad ( the Daily ). Ed è stato un bagno di sangue economico e un prodotto appeso nel vuoto. L’informazione su Internet è un flusso tra nodi, un personalissimo «surf» a zig zag da punto a punto. Un giornale di carta, invece, è una comunità che accoglie e raccoglie un’altra comunità. Fissa ogni giorno un unico punto collettivo da cui (ri)partire. La sua forza è il contesto. Di sicuro la timeline del manifesto va aggiornata. Ma la cellulosa è troppo importante per lasciarla solo a chi se la può permettere.

A PHOTO

Risk of nuclear plants - Interactive map by Greenpeace

A PHOTO

So True: Drowning in Information but Starving for Knowledge

A PHOTO

Foursquare Checkins Reveal Holiday Travel Patterns [INFOGRAPHIC]


A PHOTO

Threatened Voices

A collaborative mapping project to build a database of bloggers who have been threatened, arrested or killed for speaking out online and to draw attention to the campaigns to free them.

A PHOTO

Sharing on the Web: How, When, Where and Why We Do It